התפתחותו של תחום השילוח הבינלאומי הביאה למעשה את סחר ושיווק הסחורות לרמה גבוהה ושינתה את פניהן של מדינות רבות ברחבי העולם. האפשרות לייבא ולייצא סחורות באופן מבוקר ורציף תרמה רבות לפיתוח מדינות שהיו בקשיים כלכליים ומנגד הגדילה את שפע המוצרים במדינות המפותחות במערב שלמדו לנצל את העניין לטובתם. המסחר שעד לא מזמן נוהל דרך גופים ובמקומות מסוימים בלבד כיום חי ונושם דרך האינטרנט ומפגיש יותר ויותר בין יבואנים ויצואנים ומעודד שיתופי פעולה רבים בשיווק והפצת סחורות ברחבי העולם כולו. הסחר הבינלאומי מאפשר לארצות מסוימות להשתמש באופן היעיל ביותר במשאבים העומדים לרשותם ולארצות אחרות לקבל וליהנות מתוצרים אלה ולמקד את התעשייה בשיווק ושירותים אחרים שמשתלמים לה יותר.
מערכת המסחר הבינלאומי נתמכת למעשה באופן שינוע הסחורות - שילוח אווירי, ימי ויבשתי. שילוח אווירי מתייחס להובלה אווירית בין נמלי תעופה ומשמש העברת סחורות המצדיקות את עלויות התפעול והשינוע הגבוהות של אופן שילוח זה בכך שהמטען מגיע במהירות וביעילות ליעדו. ניתן להשתמש בשילוח אווירי באופן נוסף דרך חברות הבלדרות להעברת ציוד וסחורה במשקל עד 30 ק"ג כמו למשל ציוד מכני קל או חלקי חילוף וכך לקבל שירותי מהיר ונוח במקרים בהם הסחורה דחופה וההוצאה עבור שילוחה משתלם ליבואן. דרך מקובלת יותר לשילוח סחורות בסחר בינלאומי היא שילוח ימי במכולות. גם כאן יש מספר שיטות עבודה לבחירת היבואן:
-
שילוח מטען חלקי - הכוונה היא איחוד מספר משלוחים מלקוחות שונים מנמל א' לנמל ב' כאשר היתרון הבולט בשיטה זו הוא החיסכון הכלכלי אך חשוב לדעת שהסיכון כאן לא נמוך, המעקב אחרי הסחורה הוא בעייתי יותר והאפשרות לעיכובים בהגעה, פריקה ושחרור של המטען היא סבירה ואפילו גבוהה.
-
שילוח מכולה מלאה - באחריות היצואן למלא את המכולה בסחורה שנקבעה מראש ולהעבירה לנמל, משם היא מגיעה ליעדה והיבואן בסיוע עמילי המכס אחראים לשחררה ולהעבירה למקום האחסון או למרכז ההפצה כאשר היתרון הבולט בשיטה זו הוא בטיחות הסחורה ויעילות המשלוח בעת האריזה ובעת הפריקה.
-
הובלת מטען חריג - מטען חריג הכוונה לכל מוצר או קבוצת מוצרים שאינה תואמת סוג שילוח קונבנציונאלי אם בשל גודלו או בגלל סיבות אחרות. מקרים כאלה דורשים טיפול מיוחד ומקצועי לאורך הליך השילוח כולו. לרוב נתקל במטען חריג שדורש טיפול מיוחד כשמדובר בכלים מכאניים כבדים או בחלקים המשמשים את תעשיית הייצור.
כך או כך מסחר בינלאומי הוא אמנם הדרך המהירה להתפתחות עסקית אך היא גם מציבה את היבואן במצב תלות בפוליטיקה ובבירוקרטיה ועליו ללמוד את הסיכונים ואת התנהלות שלטונות המכס ומע"מ שכן חוקים שתקפים לגבי מסחר בינלאומי בכמות סחר גדולה אינם אותם חוקים ותקנות הנוגעים לחפצים קטנים או שילוחים בודדים ולכל עיכוב בדרך יש משמעות כלכלית על היבואן ועל היצואן כאחד. יש לקחת בחשבון שהליכי השילוח לוקחים זמן ולהיערך בהתאם. צריך לבדוק לעומק את כל ההיבטים, התקנים והנהלים ומומלץ בשילוחים הראשונים להיעזר באנשי מקצוע מנוסים שכן הניסיון והידע שהם יעניקו לכם לא רק ילמדו אתכם איך לבצע את עסקאות הסחר בצורה הנכונה ועל מה לשים את הדגשים כאשר תעשו זאת בעצמכם, אלא יחסכו לכם כספים רבים שיתכן ותצטרכו לשלם על טעויות שתעשו מחוסר ידע וניסיון מתאים.