רילוקיישן בארה"ב

ארה"ב היא אחד היעדים העיקריים לרילוקיישן. מה מיוחד במעבר לארה"ב?

רילוקיישן הוא צעד משנה חיים. לקום ולעבור למדינה זרה בין אם לתקופה ארוכה או קצרה התהליך אינו פשוט ודורש ארגון מדוקדק ומסמכים מתאימים, אז מדוע בכל זאת בוחרות משפחות שלמות לארוז את עצמן ולהעתיק את חייהן לארה"ב? יש שיגידו שזו הזדמנות לחוויה של פעם בחיים, יש שיאמינו שזו הזדמנות עבורם לקדם את הקריירה ולהתפתח מקצועית או להגשים חלום של רווחה כלכלית וחיים טובים יותר לעצמם ולמשפחתם, כל זה טוב ואפשרי זה לא רק חלום אבל כדאי לברר ולהתכונן מבעוד מועד לתהליך מורכב משחשבתם. היערכות לקראת רילוקיישן צריכה להתבצע במספר היבטים:

  • ההיבט המקצועי - מומלץ לחקור מעט על מקום היעד למעבר, במקרה בו רילוקיישן בארה"ב כדאי גם לחזק את השליטה בשפה האנגלית, קרוא וכתוב ולנהל יותר שיחות פשוטות באנגלית כאימון לקראת הבאות. כמו כן מומלץ גם לשקוד על כללי הנימוס המקומיים, קוד הלבוש הנהוג בעבודה וביום-יום והמצב הפוליטי הנוכחי באזור כמו גם רמת הסיכון בשכונת המגורים המיועדת והאוכלוסייה המתגוררת בה. מלבד הכנה זו יש לקבל ייעוץ והכוונה מהמעסיקים עבורם מתבצע רילוקיישן בנוגע להתנהלות החברה בארה"ב, אנשי המפתח מולם יעבוד ומבנה הארגון בסניף הפעילות בארה"ב כדי למנוע אי הבנות כאלה ואחרות, ליקויים בתקשורת ובכלל להיות מוכנים ככל שאפשר להשתלב בצורה מהירה ומקצועית בתפקיד החדש.

  • ההיבט הבירוקראטי - יש לוודא תוקף דרכונים של כל השותפים למעבר, כמו גם אשרות כניסה מתאימות ואשרות שהייה הנדרשות לתנאי רילוקיישן שהן שונות מאשרות כניסה ושהייה הניתנות לתיירים. במידה ויש צורך להוציא מסמכים מתאימים כדאי לפעול מוקדם ככל שאפשר בעניין זה מול שגרירות ארה"ב כיוון שזה תהליך שאורך זמן עד לקבלת אישורים ומסמכים נדרשים. בכל ענייני כספים וחשבונות בנק אפשר להיעזר במעסיקים מכיוון שלא כל אדם זר יכול לפתוח חשבון בבנק אמריקאי ולקבל אשראי ועל כל מקרה כדאי להצטייד בכרטיס אשראי בינלאומי במידה והתהליך יתארך מעל לצפוי.

  • ההיבט הרפואי - כדאי לעבור סדרת בדיקות מקיפות אצל רופא המשפחה טרם המעבר שכן הלחצים הנפשיים המעורבים במעבר לעבודה בחו"ל והמתחים המלווים את תקופת המעבר וההסתגלות יכולים להשפיע על בריאות העובד ושותפיו למעבר וכדאי להיערך גם לאפשרות זאת מראש, אם מתאפשר הדבר.

  • ההיבט האישי - יש לברר ולהירשם מבעוד מועד לגנים, בתי ספר, קורסים ללימוד השפה, לדאוג לתעסוקה לבן/בת הזוג ולבחון את סוג הדיור במקום היעד, במידה ואינו תואם את הצרכים יש לבחון מהן האפשרויות העומדות בפניכם, גודל הבית החדש יכול להשפיע על כמות וסוג החפצים האישיים שתבחרו לקחת אתכם לארה"ב.

את הפן הביצועי יותר מומלץ להתחיל כשלושה חודשים לפני המעבר, למיין, לארוז חפצים אישיים שאינם בשימוש יום-יומי, למצוא אחסון ואפילו למכור חפצים שאינכם זקוקים להם בזמן שתהיו ברילוקיישן בארה"ב. את החפצים האישיים המורכבים יותר - ספה, ארוניות, חפצי אומנות, מכונית אם יש צורך מומלץ להיעזר בחברת שילוח שתסייע לכם באריזה, אחסון, הובלה לחו"ל או שילוח ימי של החפצים במכולות וגם תדאג עבורכם לאישורים המתאימים כך שהחפצים האישיים שלכם יגיעו ביעילות ובשלמותם לביתכם החדש, כל אלה בתיאום וארגון מראש כמובן.

אם כך, כאשר אתם עומדים בפני רילוקיישן לארה"ב בעקבות עבודה בחו"ל או בשאיפה להגשים חלום כדאי שתכינו את עצמכם לקראת המעבר מכל הבחינות כי ישנה משמעות גדולה להכנה שכזו - כמה שפחות הפתעות ומקרים בלתי צפויים יעניקו לכולכם מעבר נוח וקל יותר ויאפשרו לכם להתמקד בהשתלבות בסביבה החדשה ובהצלחה האישית שלכם במשכנכם החדש.