6 שלבים ביצוא ימי

6 שלבים ביצוא ימי  1

6 שלבים עיקריים בהתנהלות מול משלחים/חברות ספנות ביצוא ימי

1.      הצעת מחיר ליעד המבוקש

2.      לעשות בוקינג מול משלח/חברת ספנות

3.      לשלוח שייפינג/הוראות משלוח ביום הסגירה של הניירת

4.      לקבל העתק ש/מ לבדיקה(copy for testing) לפני שהאוניה מפליגה

5.      לדאוג לקבל שטר מטען ולהעביר למקבל בחו"ל PRE ALERT

6.      לקבל חשבונית מהמשלח/חברת ספנות ולוודא שזה תואם להצעת המחיר

 1)      לדאוג שההצעה תהיה בתוקף בעת ההזמנה,  לבדוק תנאי תשלום, מה המחיר כולל ובעיקר מה ההצעה לא כוללת.

בשילוח בינלאומי של יצוא מכולה או מטען חלקי יש לקחת בחשבון את כל ההוצאות הנ"ל:

1.      הובלה ימית + היטלים

2.      הוצאות קטנות של חברות ספנות

3.      דמי עמילות מכס

4.      הוצאות נמל

5.      הובלה יבשתית

6.      ביטוח

 

דמי הובלה ימית

הובלה ימית נקבע לפי סוג וגודל מכולה ליעד מסויים.

דוגמא:

              20 רגל רגילה(גודל – 20, סוג רגילה)

              40 רגל קירור(גודל – 40, סוג – קירור)          

לשים לב שההצעה כוללת:

סוג מכולה רלוונטית עבורכם

נמל טעינה קרוב אליכם(חיפה או אשדוד) – אם מדובר בנמל רחוב – קחו בחשבון שההובלה היבשתית שתשלמו תהיה יקרה יותר

משך הפלגה ונמלי שטעון – תלוי בדרישה של הלקוח אך בדרך כלל לקוחות רוצים הפלגה מהירה ככל האפשר ונמלי שטעון גורמים לזמן הפלגה ארוך יותר וקיים סיכון לעיכובים נוספים בנמלי שטעון.

 

2)      כדי לעשות בוקינג – צריך לדעת מספר נקודות:

a)      לדעת נמל הטעינה הנדרש(חיפה או אשדוד) ונמל הפריקה בחו"ל.

b)      לדעת סוג מכולה בהתאם לכמות סחורה וסוג ההמכלה הנדרשת

c)      פרטי הפלגה רלוונטיים בהתאם לתאריך זמינות הסחורה . בדרך כלל מדובר באוניה שבועית – כלומר יש סגירה פעם בשבוע. פרטי הפלגה כוללים:תאריך סגירה דוקומנטרית(סגירה של ניירת ומספר מכולה), תאריך סגירה למכולות(עד מתי המכולה יכולה לרדת לנמל חיפה/אשדוד), ולברר גם חברת ספנות רלוונטית כי למזער טעויות של משיכות מכולות לא נכונות