מה ההבדל בין דמי השהייה לדמי אחסנה

דמי השהייה – חיוב עבור שימוש יומי במכולה (ציוד של חברת הספנות).
דמי אחסנה – חיוב עבור אחסנת המכולה בנמל,
בארץ כל היבואנים מקבלים 3 ימים ללא חיוב עבור אחסנה מפריקת המכולה בנמל.

כאשר שולחים סחורה בהובלה ימית , עושים חוזה שכירות עם חברת ספנות לשימוש במכולה ובמקום באוניה.

חברת הספנות מאפשרת לשולח הסחורה (הספק) לקבל  את המכולה מספר ימים לפני ההפלגה ללא חיוב לצורך העמסה וטיפול בתהליכי יצוא, לאחר שהאוניה מגיע לנמל היעד חברת הספנות מאפשרת מאפשרת למקבל הסחורה (יבואן) מספר ימים להשתמש במכולה ללא חיוב לצורך שחרור ממכס ופריקת הסחורה.

בדרך כלל מקובל לתת שבוע ימים לספק ושבוע ימים למקבל  ללא חיוב מהעמסה/פריקת המכולות מהאוניה. אם מסיבות כלשהן הספק או המקבל משתמש במכולה מעבר לשבוע חברות הספנות מחייבות  דמי השהייה עבור שימוש יומי במכולה.
ניתן להגיע לסיכום מראש עם חברת הספנות באמצעות המשלח למתן פטור בגין דמי השהייה/דמי שימוש יותר משבוע.

לגבי דמי אחסנה – בישראל כל היבואנים מקבלים 3 ימים חופשיים בנמל ללא חיוב עבור אחסנה מפריקת המכולה בנמל, לאחר מכן כל יום מחוייב לפי תעריפי נמל.

מומלץ לשתף את המשלח בינלאומי בכל הצרכים שלכם, כךתוכלו לקבל פתרונות לדרך היעילה והחסכונית ביותר :

דוגמאות להוזלת עלויות אחסנה ודמי השהייה:

שימוש בהובלה ימית איטית – במקרים שיש לכם עומס במחסן אך הספק לוחץ להוציא את הסחורה השתמשו בשירות הובלה ימית איטית.

אחסנה המכולה בנמל המוצא – רוב המדינות מעודדת יצוא ולכן בדרך כלל יש תנאים טובים יותר בעלויות אחסנה בנמל המוצא וגם לחברות הספנות יש פתרונות אחסנה זולים. 

אחסון המכולה במחסן חופשי  - אחסנה במחסן חופשי זולה משמעותית מאחסנה בנמל,לצורך אחסנה במחסן חופשי צריך לשחרור מהמכס ולהסדיר מראש את כמות הימים לפטור מדמי השהייה מול חברת הספנות.

שימוש בשירות מטענים חלקיים – שליחה המטענים יחד עם לקוחות נוספים במכולה– בארץ למטענים חלקיים יש 21 ימי אחסנה ללא חיוב, אך מצד שני חובה  לבחון משמעויות של ההוצאות הנוספות בחו"ל ובארץ בסעיפי שחרור אחרים.

שימוש במחסן בונדד  – ניתן להעביר את הסחורה במכולה למחסן בונדד , במקרה זה  לא משלמים מיסים ומע"מ , המכולה חוזרת לחברת הספנות ואין חיוב השהייה ואחסנה, כמובן צריך לבדוק את כל המשמעויות הנגזרות ממהלך זה.

אייל סלע – המשלח האישי שלך 054-2280300