יצוא סחורה

סחר בינלאומי כולל יבוא ויצוא סחורות לכל העולם.

ישראל היא מדינה בעלת תחומי מסחר ותעשייה מפותחים למדי כמו פירות וירקות, מוצרי צריכה שונים ועד למוצרים טכנולוגיים מתקדמים. השוק הישראלי הוא שוק מצומצם יחסית, ולכן חברות גדולות אשר ברצונן למכור כמות גדולה של מוצרים ולהתפתח מבחינה כלכלית, מייצאות את הסחורה שלהן לארצות שונות בעולם, לפי דרישה. מדינה קטנה כמו ישראל צריכה להשקיע משאבים רבים על מנת להתחרות בצורה ריווחית מול מדינות ומעצמות אחרות בעולם כמו ארה"ב, סין או גרמניה. על איכות המוצרים והאטרקטיביות של מחיריהם משפיעים גורמים רבים כמו עלות הייצור בארץ, כמות המתחרים מעבר לים ואיכות המוצרים שלהם וכמובן ישנם גם גורמים מדיניים ופוליטיים שנותנים את אותותיהם על הסחר הבינלאומי שמנהלת ישראל.

חברה ישראלית המנסה להיכנס לשוק חדש בחו"ל חייבת ראשית לבדוק האם ייתכן שהמוצר אותו היא משווקת אכן יימכר בחו"ל. אם יש סיכוי כזה, חשוב לבדוק את התחרות הקיימת באותה מדינה וללכת על בטוח. ניתן לבדוק נתונים שונים על הכלכלה והמסחר של מדינות שונות בעולם.

סחר בינלאומי ויצוא של מוצרים לחו"ל משפר את כלכלת ישראל ולכן יש למדינה אינטרס לקדם יזמים אשר מייצרים מוצרים בעלי פוטנציאל להתחרות עם מוצרים של מדינות חזקות בחו"ל. הגלובליזציה בעולם גורמת לכך שלמעשה כל מדינה יכולה למכור את המוצרים שלה לכל מדינה אחרת, ולכן התחרות קשה יותר מבעבר, והמחירים צריכים להיות כמה שיותר נמוכים על מנת להיות תחרותיים באמת. מדינות המזרח הרחוק מציעות כוח אדם זול ותנאי עבודה קשים, המאפשרים לאותן מדינות להציע תחרות קשה מול שאר מדינות העולם. תהליך זה גורם לכך שגם בישראל קיים יבוא מסין בסדר גודל רחב. אותם מוצרים המיוצרים בסין מגיעים לארץ ונמכרים כאן, ובמקרים אחרים, עושים בסין רק חלק מעבודת הייצור, כמו למשל ייצור חלקים למטרות תעשייה, ואת אותם חלקים מביאים לארץ בגלל מחירם הנמוך. שיטה זו מסייעת בהורדת המחירים של מוצרים ישראלים המיועדים ליצוא סחורה למדינות העולם.

חברות העוסקות ביצוא סחורות לחו"ל צריכות להיות ערוכות היטב מבחינת לוגיסטיקה. הכוונה היא לשילוח ימי במכולות או שילוח אווירי של הסחורות ליעדן במחירים הזולים ביותר. יש לקחת בחשבון את עלות ההובלה בתוך הארץ ומחוצה לה, כיוון שמחירים אלה משפיעים כמובן על העלות הסופית של המוצרים. מוצרים שעלות השילוח שלהם גבוהה מאוד לא יימכרו ולא יהוו תחרות למוצרים ממדינות אירופה או מדינות המזרח הרחוק. כאשר מתכננים את התובלה והלוגיסטיקה עבור חברה העוסקת ביבוא, כדאי להיעזר בחברה המייעצת בתחום של שילוח בינלאומי, מכולות, אחסון סחורות במחסנים ועוד. ניהול לוגיסטי מוצלח יכול להוות יתרון ולמקם את העסק שלכם במקום טוב בין המתחרים מעבר לים.